Wiadomości

CO CIEKAWEGO DZIEJE SIĘ W SZKOLE?

Czechy i Austria

18 maja we wczesnych godzinach porannych wraz z  Panią Mariolą Kopańską-Wyrzykowską, Panią Anitą Bajor, Panią Alicją Kubiak i Panem Markiem Bytońskim spotkaliśmy się pod błońskim ratuszem, żeby wyruszyć do naszych południowych sąsiadów. Po długiej podróży udaliśmy się wraz z przewodnikiem na spacer uliczkami Pragi. Następnie po zakwaterowaniu się i kolacji pojechaliśmy zobaczyć pokaz multimedialnej fontanny "Křižíkova". Kolejnego dnia powróciliśmy do centrum Pragi, gdzie zwiedziliśmy katedrę św. Wita, ogrody królewskie i złotą uliczkę. Trzeciego dnia wycieczki wczesnym rankiem opuściliśmy praski hotel i ruszyliśmy dalej na południe. Po drodze wstąpiliśmy do słynnego czeskiego uzdrowiska Karlove Vary. Mieliśmy okazję spróbować wód z podziemnych źródeł, które leczą najróżniejsze dolegliwości. Późnym wieczorem dojechaliśmy do przygranicznej miejscowości Hodonin, gdzie zamieszkaliśmy w hotelu "Krystal". W czwartek przekroczyliśmy granicę i dotarliśmy do stolicy Austrii - Wiednia. Tam nowa przewodniczka najpierw zabrała nas w abstrakcyjny świat budowli słynnego architekta artysty Friedricha Hundertwassera, a następnie poprowadziła w kierunku parlamentu, siedziby prezydenta i starówki. Warto nadmienić, że przemieszczając się pomiędzy zwiedzanymi obiektami, mieliśmy okazję zobaczyć przygotowania do tegorocznej Eurowizji. Przedostatniego dnia wyjazdu powróciliśmy do Wiednia, aby obejrzeć eksponaty w muzeum historii wojny (na przykład samochód z zamachu w Sarajewie, mundury żołnierzy I i II wojny światowej, modele okrętów floty austriackiej i łupy ze starć austriacko-tureckich). Następnie swe kroki skierowaliśmy do letniej rezydencji Habsburgów, posiadającej ponad 1400 komnat, Pałacu Schönbrunn. Podczas zwiedzania widzieliśmy pokoje, które zamieszkiwali najpotężniejsi władcy cesarstwa, ociekające złotem sale balowe i meble wykonane z najdroższych materiałów. Po opuszczeniu pałacu, nie zrażeni deszczem i porywistym wiatrem, udaliśmy się na spacer po cesarskich ogrodach. Na zakończenie dnia ruszyliśmy na Prater - ogromny plac pełen kolejek górskich, diabelskich młynów i innych atrakcji rodem z najlepszych wesołych miasteczek. Po dwóch godzinach cudownej zabawy niechętnie powróciliśmy do naszego hotelu. W sobotę, będącą ostatnim dniem wycieczki, spakowaliśmy nasze rzeczy do autokaru i ruszyliśmy do jaskiń Punkavy, gdzie widzieliśmy wiekowe formacje naciekowe - stalaktyty, stalagmity i stalagnaty, mieliśmy również okazję podziwiać dno przepaści Macocha, przez którą wiodła trasa zwiedzania. Wszyscy zostaliśmy oczarowani rejsem łódkami nurtem podziemnej rzeczki Punkvy. Ostatnią atrakcją wycieczki była kolejka linowa, którą dotarliśmy do autokaru. Zasmuceni końcem wycieczki, ruszyliśmy w stronę Błonia.
Maksymedialni Kinga Gut i Bartek Zwoliński

Napisz do nas

Jeśli masz jakieś pytania do naszej szkoły, wyślij wiadomość przy użyciu formularza kontaktowego.
Imię*:
Nazwisko*:
Twój e-mail*:
Pytania, uwagi*:
Proszę przepisać tekst z obrazka*:
wczytywanie danych z serwera, proszę czekać